11 Temmuz 2007 Çarşamba

dayım'a

ve şimdi duruluyor denizim şu melodiden sonra. günün onca inişiyle çıkışıyla ala bora olmuş, akşamında seninle buluşmamızla son raddeye kadar kabarmış bu deniz, şimdi şarkısıyla usul usul ninni söylüyor ruhuma.yorgun ve bitiktin sen mezara girdiğinde. görmedim ama gülümsüyormuşsun öldüğünde. yine aynı gülümsemeyle girmişsin mezara. neydi seni gülümseten hiç bilemedim ama hep kendime yordum ben. belki de bundan sonra aramıza hastalığının girmesinden kurtulup, en sağlıklı halinle hayalimize hiçbir kaygı duymadan acısız, yarasız beresiz girebileceğini bildiğin için kimbilir.. ama gülümsemişsin sen.. göremedim.. o kadar acıyla geçirdiğin o uzun dönemden sonra hiç değilse o halini görmek isterdim. yorgun ve bitkin bedeninde gülümseyen bir çift dudak görmek.. karda açan kardelen gibi.. bir günlük.. belki de bir anlık.. ama göremedim. keşke görseydim..bugün mezarına gittik. ne kadar susamışsın dayıcım.. onca suyu döktük sana, bana mısın demedin hiç.. ihmal de etmezdik seni gerçi ama bu sıcaklar yerin üstündekileri kadar altındakileri de bezdirmiş görülen o ki. diktiğimiz o küçücük pelit de hemen yapraklarını büzüvermiş ama kurumamış inatla. biliyorum, sen o doyumsuz muhabbetinle ona susuzluğunu da unutturmuşsundur.su dökerken biraz çamur sıçradı etrafına. elimle sildim ama sıvaştı biraz yine. senin de hep benim gibi yapılan bir işin tam olmasını istediğini bildiğim için hemen sildim o çamuru ıslak mendille. o soğuk mermere renk geldi biraz sanki mendilin kokusuyla.. ama ne yazar.. senin kokun olmadan.. sen olmadan.. penceresiz bir odada yakılan florasan gibi..güneşsiz..geçen sünnet kasetimi buldum evde. vhs.. gittim çektirdim hemen cd'ye. tam güzel güzel seyrederken sen çıkıverdin.. çıkıverdin ve öylece kalıverdin. film kaydı ama seninle benim olduğumuz o kare donuverdi gözümde.. cd döndü, görüntü devam etti, ben o karede kalakaldım senin olduğun başka karelere kadar. sonra diğer kare geldi, dondu. aktı görüntü ama ben bu sefer de o karede kalakaldım..fotoğraflar,senin olduğun bir kaç tören cd'si,yazdıklarından aklımda kalanlar...bir de "Göksu sana emanet" vasiyetin var elimde.bugün bunları kucağımda getirdim sana.hepsine gözüm gibi baktığımı gör diye.gözüm gibi. gözümün içi gibi.gözlerinin içi gibi....rahat uyu.Can.

Hiç yorum yok:

ters yüz

Gök doldu, bıraktı gözyaşlarını yeryüzüne. Hayata dimdik duran suretim, Düştü küçücük bir su birikintisine. Olan oldu bir kere, Şimdi aşkols...